maandag 11 mei 2020

Manier gevonden na veel nadenken

Ik ben al heel lang bezig om manieren te vinden wat voor mij goed werkt Ik heb een aparte rekening alleen voor de boodschappen voor de hele maand En pinde de benzine en kleine dingen apart Nu ga ik het hele maandbedrag voor boodschappen en benzine en kleine dingen eerst op de spaarrekening storten en daar stort ik elke week mijn bedrag op wat ik mag gebruiken Als dat op is moet ik wachten tot maandag want de week begint bij ons op maandag Ik ben te zwak want het hele bedrag op de rekening dan denk ik steeds heb wel geld erop staan Daar durf ik wel voor uit te komen Want nu moet ik eerst op de laptop een handeling verrichten om dan meer geld er op te zetten en meestal kom ik dan snel tot bezinning Dat ik hier niet eerder op gekomen ben want het werkt voor mij gewoon niet Op de een of andere manier zet ik mijn verstand op nul Dat betekent natuurlijk niet dat ik niet kan rekenen enz maar ik word er zo niet gelukkiger op Ik houd jullie op de hoogte of dit gaat werken voor mij als jullie dat leuk vinden natuurlijk

6 opmerkingen:

Anoniem zei

heel dapper dat je door blijft zetten om een manier te vinden die voor jou werkt!

Elisabeth zei

Als er vijf maandagen in de maand zitten hoe los je dat dan op?
Of deel je het bedrag door 5 weken en heb je soms geld over als het maar 4 maandagen zijn.Ben benieuwd hoe jij dat doet.Ik weet dat je maar weinig weekgeld hebt maar dit zou een oplossing zijn als het je lukt om er mee uit te komen.Met vriendelijke groeten,

Leren van anderen zei

Elisabeth mijn plan is om het van te voren uit te tellen
op de kalender en dan de 4e week minder boodschappengeld te storten
En van de voorraad te eten die ik heb
Ik hoop dat het mij deze keer wel lukt
Wij ontvingen eerder altijd om de 4 weken loon en dit om de maand vind ik
Wel anders want 2 of 3 dagen langer op geld wachten merk je wel

Elisabeth zei

Beste leren van andere.Ik begrijp je denkwijze niet. Sommige MAANDEN hebben vijf maandagen. Als je dit systeem wilt gaan gebruiken moet je niet meer per maand denken.Je hebt elke maandag dat bedrag nodig.Meestal zijn het 2 maanden met 4 maandagen maar de derde maand heb je beslist 5 maandagen.Of je zou 4 en een derde week bedrag per maand op de rekening zetten zodat je de 5de week al klaar hebt staan .Door elke week hetzelfde bedrag te hebben denk ik dat je beter lukt om je uitgaven te spreiden en uit te komen met je geld.

Anoniem zei

De rekensom is netto salaris maal 12 min alle vaste lasten, eigen risico van de zorg gaat op,sparen is een vaste last, wat over is delen door 53 en dat kun je per week opmaken. Er zijn dagen voor 52 weken maar er zijn geregeld 53 maandagen.

Ook een mogelijkheid elk salaris een 5e week reserveren. En dat wegzetten, dan spaar je 8 weekbedragen in een jaar extra.

Wordt er elke week getankt? Wij tanken eens per 6 weken ongeveer normaalgesproken. Ik betaal met de lopende rekening en vul dat vanaf de reservering aan. Dus ik pin 65 euro benzine, en bij thuiskomst stuur ik 65 euro van de reservering naar de betaalrekening.
Alle vaste lasten gaan vanaf een andere rekening. Waar ook een eigen reserveringsrekening aan hangt. Alle jaar, semester trimester kwartaal en maandlasten gaan daar automatisch.

Wij hebben een bedrag vastgesteld per week. En dat is wat wij maximaal uit kunnen geven zonder aan ander geld te zitten. Het hoeft niet op. Ik reserveer geld voor de kapper, maar dat staat niet op een betaalpasje, ik heb af en toe motorolie, koelvloeistof of schoonmaakmiddel nodig.. zeker niet wekelijks.

De rekensom weekbedrag komt bij ons bijvoorbeeld uit op 95 euro. Elke 6e week heb ik 70 euro nodig voor de auto.. dus 12 euro reserveren voor de auto, de kapper is eens per 12 weken 24 euro, dus elke week reserveer ik 2 euro voor de kapper. Blijkt dat ik wel een weekbedrag van 95 euro heb, maar dat niet elke week precies zo uitgeef. En dat ik niet 95 bodschappengeld heb, maar maar 43 euro voor de boodschappen heb..

De Tuinkabouter zei

Ik stop het maandgeld altijd in envelopjes.
Vijf envelopjes. Vier daarvan zijn voor een volle week en de laatste gaat dan minder in omdat er nooit vijf volle weken in de maand zitten.

Leren van anderen

Nog niiet gelukt.

Jullie zullen inmiddels vernomen hebben aan de titel dat het ons nog niet helemaal gelukt is om de debetstand naar nul te krijgen. Er komen ...