donderdag 7 maart 2024

Makkelijker (Moeilijker )kan de belastingdienst het niet maken

Ik wilde de belastingaangifte doen en zag tot mijn verbazing dat bij schulden een hypotheek stond van iemand met contractnummers en bedragen en nog meer leningen enzo bij de ingbank. Dus wat doe ik ik bel netjes naar de belastingdienst en na 20 minuten in de wacht te hebben gestaan kreeg ik eindelijk iemand aan de lijn. Ik leg uit dat wij geen eigen huis en een hypotheek hebben en vraag netjes of hijdat wil verwijderen van mijn aangifte. Zegt hij nee dat kan ik niet u doet aangifte dus moet u het zelf oplossen. Ik zeg Pardon jullie maken een fout en die moet ik oplossen. Ik kan dit niet begrijpen. Ik had mijn site er niet meer voor dus hij zei mij nog wel hoe ik dat kon doen maar dan nog. En ook erg dat ze zo met de gegevens van iemand om gaan. Wat vinden jullie hiervan ?

6 opmerkingen:

Meer door minder zei

Klopt de belastingdienst geeft een voorzet. Jij moet dat controleren en alles wat niet juist is aanpassen. In dit geval eigenlijk heel simpel alles wat niet van jouw is ( dus niet juist) verwijder je. Daarna voeg je alles wat je mist toe. Nu controleer je nogmaals of alles nu klopt en als dat ze is druk je op verzenden. (makkelijk toch !!)

Petra zei

Ja, de Belastingdienst vult alvast dingen voor je in, maar die hoeven niet te kloppen. Daarom moet je het controleren. Als er iets staat wat niet klopt, dan moet jij het veranderen, zodat het wel klopt. In dit geval mag je dus die hypotheekgegevens helemaal weghalen.

En inderdaad, de mensen die aan de Belastingtelefoon zitten, kunnen niet in jouw aangifte dingen veranderen. Dat moet je zelf doen.

Als je het echt moeilijk of eng vindt, kun je hulp gaan vragen bij bijvoorbeeld de vakbond, die helpen met de belastingaangifte. Ook andere organisaties helpen soms gratis bij de belastingaangifte.

Leren van anderen zei

Dank je wel voor jullie antwoord want dit wist ik niet omdat alles altijd goed erop stond.
Ik ben erg blij dat er mensen zo als jullie zijn die antwoorden want hier kan ik iets mee en begrijp ik het ook .

Anoniem zei

Feitelijk maakt de Belastingdienst geen fout. Zij verzamelen de gegevens van werkgevers, banken etc. Die zie je dan in de aangifte. Ik zou wel contact opnemen met de ING. Daar gaat iets fout en dat moet hersteld worden.

Zuinigaan (Aaf) zei

Je moet inderdaad zelf de vooringevulde gegevens controleren. Die hypotheek kun je zelf verwijderen, want die gegevens kloppen niet, er is iets fout gegaan bij de ING.
De tip om contact op te nemen met de ING lijkt mij een goed idee! Zij zijn fout!

Willemien zei

Ik vind het vooral een grote fout vanwege het verspreiden van privacy gevoelige informatie. Zowel bij ING als bij de belastingdienst.

Leren van anderen

Nog niiet gelukt.

Jullie zullen inmiddels vernomen hebben aan de titel dat het ons nog niet helemaal gelukt is om de debetstand naar nul te krijgen. Er komen ...