zondag 30 juli 2023

Sneltrein

Ik ga als een sneltrein nu we moesten nog 1556 euro aan schulden betalen. en we zijn nu ook begonnen met het roodstaan af te lossen. dat doe ik elke maand 50 euro nu al 2x dus die stand is nu 900 euro. Maar ik heb de 28e 400 euro van de 1556 afgelost en ik had nu nog geld over dus heb ik van onze spaarrekening 350 en het bedragje van150 euro wat over was toen de vaste lasten eraf waren en heb vanmiddag die 500 euro direkt afbetaald Dus nu is de schuld nog 656 euro.Ik ben zo blij hiermee. Mijn man wilde liever minder afbetalen maar ik heb gezegd ik wil dit heel graag Mijn man weet dit nog niet van de 500 euro maar ik denk dat hij wel blij zal zijn hiermee. Ik heb vanmiddag dus snel gehandeld. Doen jullie op geldgebied ook wel eens in een opwelling iets en vertelje het jou man later. Mijn man(en ik ook)willen niet meer zonder geld zitten dat brengt veel stress met zich mee.

3 opmerkingen:

Anoniem zei

Wij lossen de hoogste rente het eerst af als we geld extra hebben. (In ons geval de hypotheek).
Zomaar geld opmaken doen we niet, altijd eerst overleg.
En hoe ga je het aanpakken als er iets onverwachts gebeurt? Wij hebben laatst een wasmachine van 4 jaar oud moeten vervangen. Dat geld hadden we gelukkig, maar niet in het wasmachine potje, daar kwamen we 200 euro tekort.
Ik snap dat je de schulden kwijt wil. Maar zomaar 500 euro aflossen zonder overleg?
Ik meen me te herinneren dat impulsiviteit met geld deels de reden van de schulden is..is impulsiviteit met aflossen dan niet net zo schadelijk? Hoe zit het straks als alles is afgelost dan met impulsief geldbedrag?

Wij hebben de afspraak dat we pas op de 23e extra geld overmaken. De 24e wordt het salaris gestort. Op de 25e gaat er een vast bedrag naar de spaarrekeningen, de vaste lasten gaan er af tot de 8e. En verdr leven we gewoon behoorlijk zuinig. Impulsief kopen we een pak ijsjes van een euro. Maar niet meerdere keren per maand van alles waarbij het bedrag oploopt. Op de 23e mag de rekening tot op de cent leeg en dat gaat naar een apart potje. Daarvan kopen we wel eens iets duurs. Of als het de 500 euro aantikt kiepen we het in de hypotheek. Of we gaan een nachtje weg.

Petra

Leren van anderen zei

Het klinkt ook erg als ik het verhaal terug lees maar gelukkig zitten we nu niet meer zonder geld en man kwam thuis en heb ik het direkt gezegd en hij zei is goed nu is het geld gelukkig goed besteed.
Het word anders als ik het over de balk had gegooid.
Ik heb het ook gedaan met in het achterhoofd dat man het oke zou vinden.
Want ik had het er al eerder met hem over gehad.

nicole orriens zei

Wat fijn dat het goed gaat. Geldzorgen zijn erg naar.

Leren van anderen

Nog niiet gelukt.

Jullie zullen inmiddels vernomen hebben aan de titel dat het ons nog niet helemaal gelukt is om de debetstand naar nul te krijgen. Er komen ...