vrijdag 5 mei 2023

Belasting

Wie heeft er al bericht van de belastingdienst ? Vinden jullie het elk jaar ook weer zo spannend als ik om bericht te krijgen. Meestal klopt het wel maar dit keer heb ik het 3 keer gewijzigd omdat ik bepaalde vragen niet zeker wist. Dus vandaar dat ik nu op bericht wacht en dan duurt het lang. Ik weet het dat het nog maar de 6e is maar toch . Verder een update van ons geld Het gaat heel goed want ik heb nu nog maar 1 ding af te lossen en dan zijn we schuldenvrij . Als we schuldenvrij zijn komt er gebak bij de koffie om het te vieren. En dan houden we geld over en wat is dan het belangrijkste om te doen. Een goede buffer opbouwen . Ik dacht dat ik al eerder schuldenvrij zou zijn maar het loopt altijd langer dan dat je in de gaten hebt want er komt vaak wat tussen. Maar ik hoop dat jullie net als ik heerlijk van de zon genieten en wens iedereen nog een fijne dag vandaag.

4 opmerkingen:

Zuinigaan (Aaf) zei

Ik heb nog geen bericht van de belastingdienst. Vorig jaar had ik dat wel op 5 mei. Toen net als dit jaar de aangifte gedaan op 1 maart.
ik verwacht ook, net als jij, wat geld terug.

Zuinigaan (Aaf) zei

Ik heb me vergist, ik had vorig jaar op 29 april al bericht en op 10 mei heb ik het geld ontvangen. Ik schreef er vorig jaar op 5 mei over op mijn blog, maar toen had ik het bericht al wel een weekje binnen. Vergeleken met vorig jaar zijn ze laat.
Ik heb nog even verder gekeken: twee jaar geleden kreeg ik op 3 mei bericht en 3 jaar geleden op 28 april. In 2019 was ik heel laat met mijn aangifte en toen kreeg ik begin augustus pas bericht.

Leren van anderen zei

Ik moet dit jaar wat betalen maar dat wist ik wel.
Het komt omdat ik nu over een heel jaar Aow heb en dat jaar daarvoor
Nog niet maar daar heb ik rekening mee gehouden.

Anoniem zei

Ik heb eergisteren de definitieve aanslag gehad, echt heel erg snel. Als het goed is, komt volgende week het geld al binnen. Altijd fijn, zo'n extraatje, ook al heb ik het voorgeschoten.
Groet, Gerda

Leren van anderen

Nog niiet gelukt.

Jullie zullen inmiddels vernomen hebben aan de titel dat het ons nog niet helemaal gelukt is om de debetstand naar nul te krijgen. Er komen ...