zondag 19 januari 2020

Geld verloren

Dit was een baalweek want ik ben 10 euro verloren
Mijn weekbudget is nu op dit moment 70 euro
Daar doe ik alles van behalve benzine tanken
We gingen boodschappen bij de appie halen (1 + 1 gratis )  natuurlijk
En de rest van de boodschappen bij de liddl waar ik ook graag heenga
Dus deed ik de boodschapbriefjes in de portemonnee en de kassabonnen er ook bij in
En toen moet het tientje verloren zijn met briefjes eruit en in doen
Heb er nog achteraan gebeld maar niemand had iets gevonden
En we hebben net geld binnen voor de nieuwe maand en dan ben ik
Altijd al meer nodig omdat dan alles letterlijk op is
Dus heb ik meer geld  gepint en dus moeten we nu  met minder de week straks
Rond komen en dat moet gewoon lukken
Ik heb gisteren een pan soep gemaakt en daar ook een portie van in de diepvries  gedaan en voor dinsdag heb en we macaroni op het menu en daar maak ik ook een portie voor 2 personen van in de diepvries
Ik heb niet zoveel in de diepvries want ik heb maar drie laden erin zitten
Brood heb ik meestal wel erin zitten
Ik doe dan vaak de laatste week voor er weer geld binnenkomt vaak ene dag uit de diepvries en andere dag vers
Mijn manvind dat ik wel veel met geldzaken bezig ben
Eigenlijk alle dagen wel en dan kan ik mij niet goed ontspannen dus ik moet het meer van mij af gaan zetten
Maar is makkelijker gezegt dan gedaan
Want ik ben wel degene die alles doet
Hij helpt wel als ik hem vraag maar verder heeft hij een onbezorgder leven dan ik
Ik denk ook echt dat hij daar niet voor in staat is om het bij te houden
Kent heen van jullie ook zo een situatie ?

5 opmerkingen:

stella zei

als ik geld trek binnen in de bank dan doe ik gelijk een gedeelte in een bankenveloppe,
(bij balie een keer vragen en dan hergebruiken) de mijne heeft hele slijtplekken haha,
dat is nu ook weer te!!!!
Wat ik denk voor de winkel zo nodig te hebben zet ik over in de knip en zo probeer ik verlies te voorkomen.
Het vliegt toch al zo snel weer eruit.
Sterkte met het een plekje te gaan geven, het blijft inderdaad door je koppie spoken, heb ik net zo!
heel menselijk,
warme groet,
stella.

Zuinigaan (Aaf) zei

Lang geleden, toen ik nog een minimum inkomen had, verloor ik 50 gulden. Ik had voldoende spaargeld om het verlies op te vangen, maar het bleef heel lang door mijn hoofd spoken. Ik bleef maar tegen mijzelf zeggen: hoe heb ik zo stom kunnen zijn!
Hopelijk lukt het je om het los te laten.
Knuffel!

anja zei

Ai, dat is balen als je geld verliest. Zou het niet verstandiger zijn je boodschappen te betalen met pin? (daarbij ga ik er dan vanuit dat dit pure pech was, en je niet een echte chaoot bent en ook je pinpas gerust kwijt raakt). Ik begrijp dat je misschien ervoor kiest een bedrag te pinnen en daar moet je het mee doen, maar ja, als je dan 10 euro verliest is dat wel heel zuur. Succes met alles, en van vragen wordt je alleen maar wijzer, zo kun je inderdaad leren van anderen!

Nicole Orriƫns zei

Balen zeg! Ik kan me voorstellen dat dit niet leuk is...

Miranda | Taxx Life Blog zei

Leuk blog heb je, ik ga je volgen! Je vroeg bij mij over de stoelen. De stoelen zijn van DesignOnline24 en heten de Karolinastoel. Ze hebben ze in meerdere kleuren en ook in het leer. Bij de Leen Bekker hebben ze hetzelfde model, daar heten ze Helgum. Bij DesignOnline24 heel veel andere stoelen, zeker een kijkje waard en niet duur.

Leren van anderen

Makkelijker (Moeilijker )kan de belastingdienst het niet maken

Ik wilde de belastingaangifte doen en zag tot mijn verbazing dat bij schulden een hypotheek stond van iemand met contractnummers en bedragen...